• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nordea fått lån där?

Z

Zacke

Gäst
Poäng: 0
Någonsin gjort ansökan om samlingslån hos Nordea eller fått erbjudande från dom genom förmedlare och isf hur så era förutsättningar ut?

Jag lyckades få lån på Nordea för att lösa mina blancolån på 700k. Jag var inte kund sedan tidigare. Året innan hade jag bara taxerat runt 80k.
Jag hade tur och fick prata med en handläggare. Förklarade min sits, hade drivit företag året innan. Därav låg taxering. Plockade knappt någon lön. Plockade ut pengar vi milersättning och småfiffel. Fick konka bolaget.

Jag berättade även om min lön som var ca 26k brutto på det jobbet som jag hade nu. Han gjorde en kalkyl och den stämde ej. Han sa att jag behövde en medsökande på lånet. Skulle återkomma till honom när jag löst problemet.

Återkom 3 veckor senare med att jag fått "nytt" jobb som PT. (alla kan vara PT idag, behöver ingen utb) Detta var dock en lögn. Hade en kompis som drev ett gym. Han gick med på att utfärda fejkad anställningsavtal. "Nya" lönen var 40k brutto som PT. Min handläggare sa att kalkylen nu fungerade och att de gick bra att ansöka om ett lån. Dock skulle han på semester och hänvisade till sin kollega som skulle hjälpa mig.

Jag kontaktade kollegan. Trodde att allting skulle lösa sig. Denna kollega var väldigt otrevligt, han såg ner på mig direkt. Och utan att ens göra en kalkyl eller kolla upp något, så nekade han mig lånet.

Fick vänta på att handläggare 1, kom tillbaka från semestern.
När han var tillbaka på jobbet så var de inga problem, jag behövde bara skicka in min lönespec. Jag berättade att jag inte hade någon då jag precis börjat jobba som PT och inte fått min lön ännu. Han sa att de var helt ok. Räckte med anställningsavtalet, så var allting ok.

Fick 700k utbetalt på kontot, helt sjukt egentligen. Men där har du min erfarenhet av Nordea.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jesppe

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 December 2020
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Hej! Hur går ni tillväga? Finns det
Nån speciell man ska kontakta eller tex kontakta dom i ”säkra meddelanden”? För fyller man i en vanlig ansökan känns det som avslag direkt om man har mycket i lån. Även fast hela syftet är att samla och sänka kostnaderna. Mvh
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Hej! Hur går ni tillväga? Finns det
Nån speciell man ska kontakta eller tex kontakta dom i ”säkra meddelanden”? För fyller man i en vanlig ansökan känns det som avslag direkt om man har mycket i lån. Även fast hela syftet är att samla och sänka kostnaderna. Mvh

Ta ett samtal med dom.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Det är inte bara jag som har lyckats, bland annat signaturen @Doodles
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp